Algemene voorwaarden

  1. Partijen
  2. Mamoda: geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 97800872, gevestigd te Ede aan de Galileïlaan 23C (6716 BP), gebruiker van deze algemene voorwaarden.
  3. Verdere gegevens van Mamoda:

Website: www.mamoda.nl

Email: info@mamoda.nl

Telefoonnummer: 0318 745 133

Btw-identificatienummer: NL863288698B01

  1. De Klant: de (potentiële) afnemer van de door Mamoda aangeboden diensten.
  1. Toepasselijkheid
  2. Mamoda verklaart deze algemene voorwaarden van toepassing op elk aanbod van Mamoda en, al dan niet daaruit voortvloeiende, overeenkomsten die partijen met elkaar zijn aangegaan. Voor zover de inhoud hiervan niet is gewijzigd en/of geen specifiekere voorwaarden tussen partijen gelden, zullen deze algemene voorwaarden tevens voor toekomstige verbintenisrechtelijke verhoudingen tussen partijen gelden.
  3. Afwijkingen van deze voorwaarden gelden uitsluitend voor zover deze door partijen uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
  4. Algemene (inkoop)voorwaarden van de Klant zijn uitdrukkelijk van de overeenkomst uitgesloten.
  5. Derden die door Mamoda bij de uitvoering van de overeenkomst worden betrokken kunnen zich eveneens op deze algemene voorwaarden beroepen.
  6. Indien een of meer (gedeelte(n)) van de bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn, dan wel worden vernietigd, bijvoorbeeld omdat ze in strijd met dwingend recht zijn, blijven de overige bepalingen ofwel het resterende deel van de betreffende bepaling uit deze algemene voorwaarden van toepassing. Partijen zullen alsdan in overleg treden om ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen nieuwe regels overeen te komen, waarin zoveel mogelijk doel en strekking van de nietige c.q. vernietigde (deel van de) bepalingen tot uiting zullen komen.
  1. Aanbod en overeenkomst
  2. Elk aanbod, in de vorm van een offerte of anderzijds, is geheel en onvoorwaardelijk vrijblijvend en herroepelijk, tenzij anders schriftelijk door Mamoda is aangegeven.
  3. De prijzen zoals vermeld op de website of in een andere vorm van een aanbod zijn in Euro’s en exclusief btw en onderhavig aan heffingen, toeslagen en overige factoren.
  4. Alle opgaven van Mamoda van omvang, kleur en andere weergegeven specificaties van te leveren diensten zijn slechts aanduidingen. Een geringe afwijking hiervan in het geleverde leidt niet tot een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst aan zijde van Mamoda.
  5. Kennelijke verschrijvingen en abusievelijke fouten in het aanbod zijn niet bindend jegens Mamoda.
  6. Een aanbod geldt niet automatisch voor latere opdrachten, nabestellingen of verlengingen.
  7. De overeenkomst komt tot stand nadat beide partijen een op schrift gesteld aanbod hebben ondertekend, nadat Mamoda een schriftelijke aanvaarding heeft bevestigd ofwel nadat Mamoda, of een derde namens haar, is aangevangen met de uitvoering.

 

  1. Uitvoering door Mamoda
  2. Mamoda zal de overeenkomst naar haar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Alle diensten van Mamoda worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij en voor zover in de schriftelijke overeenkomst Mamoda uitdrukkelijk een resultaat heeft toegezegd en het betreffende resultaat tevens met voldoende bepaaldheid is omschreven. De doelstelling(en) van Mamoda zijn slechts een richtlijn en geven derhalve geen garantie.
  3. Mamoda zal binnen de aangegeven/geschatte termijn de opdracht trachten na te komen. Deze termijn is niet fataal, waardoor de Klant Mamoda altijd eerst in gebreke dient te stellen, waarbij een geruime en redelijke termijn dient te worden gesteld, alvorens tot enige remedie over te kunnen gaan.
  4. Het staat Mamoda vrij de opdracht en of levering te laten uitvoeren door derden. Art. 7:404 BW is uitdrukkelijk in de overeenkomst uitgesloten.
    4. De Klant aanvaardt dat de tijdsplanning van de opdracht kan worden beïnvloed als partijen tussentijds besluiten te wijzigen van aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht en de daaruit voortkomende werkzaamheden. Wanneer door de Klant tussentijds wijzigingen ontstaan in de uitvoering van de opdracht, brengt Mamoda de noodzakelijke aanpassingen aan in opdracht van de Klant. Leidt dit tot meerwerk, dan brengt Mamoda dit als een aanvullende opdracht aan de Klant in rekening. Mamoda mag de extra kosten voor wijziging van de opdracht bij de Klant in rekening brengen, tenzij de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan Mamoda zijn toe te rekenen.
    5. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, dan wel dit uit de aard van de overeenkomst voortvloeit, heeft Mamoda het recht om namens en voor rekening van de Klant aan derden opdracht tot levering van producten of diensten te geven. Ingeval Mamoda een begroting opstelt voor de kosten van in te schakelen derden, dan heeft deze begroting slechts een indicatieve strekking.
    6. Aangekondigde werkzaamheden door Mamoda zijn niet bindend jegens Mamoda. Om de doelstelling(en) zo goed mogelijk proberen te behalen, is Mamoda gerechtigd om naar eigen inzicht voor een andere werkwijze en/of werkzaamheden te kiezen.
    7. Indien Mamoda uitlatingen doet op social media, dan is de Klant verantwoordelijk voor de (benodigde) content en dient de uitlatingen van Mamoda zo snel mogelijk te controleren. Bij bezwaar van de uitlatingen op social media door Mamoda, dient de Klant dit te (laten) verwijderen.
    8. Mamoda spant zich ervoor in de marketingactiviteiten in de best mogelijke kwaliteit te publiceren gedurende de gehele overeengekomen periode. Mamoda staat echter niet in voor de continue kwaliteit en de kwantiteit van de weergave van content op een multimedia, zoals een website of social media. Mamoda is op geen enkele wijze aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit het (tijdelijk) niet beschikbaar zijn van een multimedia. Indien De Klant verlangt dat in deze gevallen de diensten weer optimaal functioneren en worden weergegeven, dient De Klant een aanvullende serviceovereenkomst af te sluiten.
    9. Mamoda is gerechtigd om content die is geplaatst op een multimedia te verwijderen of de toegang daartoe te blokkeren in geval van een schending of dreigende schending van rechten van derden. Het voorgaande geeft de Klant geen recht op schadevergoeding.
    10. Mamoda is gerechtigd publicatie van marketingcontent om haar moverende redenen te weigeren, op te schorten of te verwijderen. Zulks kan onder meer geschieden wegens inhoud, aard, strekking of vorm, technische bezwaren, weigering van vooruitbetaling dan wel evidente strijd met de eigen, redelijke belangen van Mamoda.
    11. Mamoda verleent geen garantie met betrekking tot de beschikbaarheid van bijvoorbeeld de website en daarmee ook de visuele weergave van het eindresultaat. Op een moment na oplevering kan blijken dat de geleverde dienst, niet meer wordt weergegeven of niet meer volledig optimaal functioneren door externe omstandigheden, zoals bijvoorbeeld in het geval dat de netbeheerder de dienst niet meer ondersteunt, de leverancier van Mamoda failliet gaat of de gebruikte template of plug-in niet meer wordt ontwikkeld/ondersteund. Mamoda is niet verantwoordelijk voor wijzigingen in de website of andere content, na aanpassingen op basis van het gegeven advies door Mamoda. Indien De Klant verlangt dat in deze gevallen de diensten weer optimaal functioneren en worden weergegeven, dient De Klant een aanvullende serviceovereenkomst af te sluiten.
    12. Tenzij anders overeengekomen is Mamoda nimmer gehouden tot het maken en bijhouden van back-ups ten behoeve van de Klant. Alle gemaakte back-ups zullen na beëindiging van de overeenkomst worden vernietigd. De Klant is derhalve zelf verantwoordelijk voor het maken en bijhouden van back-ups, bijvoorbeeld voordat een update wordt uitgevoerd. Hij kan hiervoor eventueel het verzoek doen bij Mamoda.
  5. Indien naar het oordeel van Mamoda een gevaar ontstaat voor het functioneren van de computersystemen of het netwerk van Mamoda of derden en/of de leveringen van Mamoda worden ge- of verhinderd door, maar niet beperkt tot, storingen of uitvallen van internet, de telecommunicatie-infrastructuur, synflood, netwerkaanval, DoS- of DDoS-aanvallen, stroomstoringen, binnenlandse onlusten, mobilisatie, oorlog, stremming in het vervoer, staking, uitsluiting, bedrijfsstoornissen, stagnatie in toelevering, brand, overstroming, in- en uitvoerbelemmeringen, worden alle verplichtingen van Mamoda opgeschort en is Mamoda gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs nodig acht om dit gevaar/ deze verhindering af te wenden dan wel te voorkomen, zonder dat de Klant enig recht op schadevergoeding heeft. Indien nakoming door overmacht langer dan één maand onmogelijk is of er andere omstandigheden zijn waardoor het voor Mamoda onevenredig bezwarend is om aan haar verplichtingen te voldoen, is Mamoda bevoegd de overeenkomst door een mededeling aan de Klant en zonder gerechtelijke tussenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
  1. Verbintenissen van de Klant
  2. De Klant stelt Mamoda in de gelegenheid uitvoering te geven aan de opdracht. De Klant verplicht zich de benodigde medewerking te verlenen voor de uitvoering van de overeenkomst door Mamoda.
  3. De Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Mamoda aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Mamoda worden verstrekt. De Klant draagt zelf het risico van juiste en tijdige aflevering van de webcontent en/of andere benodigde informatie en de inhoud hiervan, ongeacht hoe de Klant deze aanlevert. Indien de benodigde gegevens niet tijdig aan Mamoda zijn verstrekt, heeft Mamoda het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de Klant in rekening te brengen.
  4. De Klant is verplicht om voor een zo goed mogelijk resultaat van de overeenkomst de instructies van Mamoda aangaande de communicatie online en op social media op te volgen.
    4. Indien een tijdvak voor de uitvoering van de werkzaamheden is overeengekomen, verplicht de Klant zich ervoor zorg te dragen dat hij, of een door hem aangewezen derde, gedurende deze periode goed telefonisch en elektronisch bereikbaar is.
    5. De Klant is niet gerechtigd zonder overleg met c.q. toestemming van Mamoda de overeengekomen werkzaamheden tevens door een derde te laten verzorgen. Art. 7:407 BW is uitdrukkelijk in de overeenkomst uitgesloten.
  5. Het is De Klant verboden spam berichten te verzenden via het netwerk van Mamoda en om permanent of tijdelijk met een onvoldoende beveiligde mail server verbonden te zijn in het netwerk van Mamoda. Wanneer De Klant deze verplichtingen niet (correct) nakomt, verbeurt Mamoda per overtreding een direct opeisbare boete van EUR. 1.000,-, onverminderd het recht op vergoeding van feitelijk geleden schade. Daarnaast heeft Mamoda in dat geval het recht de domeinnaam, hosting account of server van De Klant buiten gebruik te stellen of in zijn geheel te verwijderen.
  6. Hosting accounts, servers en domeinnamen mogen alleen gebruikt worden voor legale doeleinden (uitgaande van de in Nederland van toepassing zijnde wetgeving). Mamoda neemt geen verantwoordelijkheid voor de informatie geplaatst door De Klant op de server. De Klant is geheel verantwoordelijk voor de informatie die op de server geplaatst wordt. De Klant vrijwaart Mamoda onvoorwaardelijk voor alle aanspraken van derden, voortvloeiend uit of verbandhoudend met de informatie die door De Klant op de server wordt geplaatst. Zogenaamde ‘warez’ sites en/of andere sites met illegale software zijn ook niet toegestaan.
  7. Het gebruik van scripts en andere programma’s op de servers van Mamoda is toegestaan, zolang dit het functioneren van de server niet in gevaar brengt. Dit ter beoordeling van Mamoda. Ook verklaart De Klant geen handelingen op de servers van Mamoda te verrichten die schade kunnen aanrichten op welke wijze of in welke vorm dan ook.
  8. De Klant staat ervoor in dat digitaal aangeleverd materiaal veilig is en geen virussen of andere schadelijke inhoud bevat, die op enige wijze schade kunnen toebrengen aan de computersystemen, computerprogramma’s van Mamoda en/of derden.

 

  1. Prijzen, betaling en opschorting.
  2. Het aanbod is in goed overleg tot stand gekomen. Door het sluiten van de overeenkomst achten partijen de prijzen redelijk en billijk.
  3. Indien betaling op factuur geschiedt, dient betaling binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur te zijn voldaan door middel van girale overboeking.
  4. Bij overschrijding van de overeengekomen betalingstermijn is Mamoda terstond

gerechtigd om de Klant een vertragingsrente van 1% van de hoofdsom per maand alsmede

een bedrag ten behoeve van de buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.

Laatstgenoemde kosten bedragen 15% van de verschuldigde hoofdsom met een minimaal

beloop van EUR. 125,- exclusief btw.
4. Een samengestelde prijsopgave verplicht Mamoda niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

  1. Zonder uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Mamoda is het de Klant niet toegestaan ten aanzien van de betalingsverplichtingen verrekening en/of opschorting en/of inhouding toe te passen. Tot indienststelling of opheffing van de opschorting wordt overgegaan indien De Klant binnen een door Mamoda gestelde termijn zijn verplichtingen is nagekomen en de door Mamoda opgegeven kosten van herindienststelling heeft voldaan.
  2. Mamoda heeft het recht geleverde diensten (tijdelijk) buiten gebruik te stellen en/of het gebruik ervan te beperken en/of te verwijderen, voor de duur dat de Klant in verzuim is bij de nakoming van enige verplichting uit de overeenkomst met Mamoda.
    7. Bij duurovereenkomsten is Mamoda gerechtigd, maar niet verplicht, om de tarieven jaarlijks te verhogen door bijvoorbeeld te indexeren conform het toepasselijk CPI jaarmutatie (van het CBS). In elk geval is Mamoda gerechtigd om zonder instemming van de Klant eenmaal per jaar een prijsstijging door te voeren van maximaal 3%. Indien Mamoda een hogere prijsstijging wenst, heeft zij een wachttermijn van 1 maand, waarbij de Klant het recht heeft om de overeenkomst binnen die termijn schriftelijk te ontbinden. Bij gebreke daarvan wordt de Klant geacht akkoord te zijn met de prijsstijging.
  3. Upgrading van hostingpakketten en overige diensten is te allen tijde mogelijk. De Klant is Mamoda per (gedeelte van) de periode waarin de geüpgrade dienst is geleverd, betaling verschuldigd conform de voor die dienst geldende tarieven. Downgrading van een bestaande dienst is alleen mogelijk per een nieuwe contractsperiode. De Klant dient dit met inachtneming van een termijn van twee maanden voor het einde van de dan lopende contractsperiode schriftelijk aan Mamoda mede te delen.

 

  1. Duur en (tussentijdse) beëindiging van de overeenkomst
  2. Art 7:408 BW is, jegens De Klant die handelt in uitoefening van een beroep of bedrijf, uitdrukkelijk in de overeenkomst uitgesloten waardoor opdrachten niet kunnen worden opgezegd. Mamoda is te allen tijde gerechtigd (duur)opdrachten (tussentijds) op te zeggen, zonder gehouden te zijn aan enige schadevergoeding.
  3. Duurovereenkomsten, die eindigen door verloop van tijd, kunnen door de Klant niet

tussentijds worden opgezegd en eindigen derhalve slechts door verloop van de

overeengekomen looptijd, zoals aangegeven in het hoofdcontract. Indien daarin niets is

bepaald, geldt een looptijd van één jaar. De duurovereenkomsten worden telkens stilzwijgend

verlengd voor eenzelfde duur. Opzegging van een duurovereenkomst geschiedt schriftelijk

tegen het einde van de looptijd met inachtneming van een periode van tenminste 25% van de

overeengekomen looptijd, afgerond in hele maanden. Mamoda is te allen tijde gerechtigd om de duurovereenkomst(en) tussentijds, met onmiddellijke ingang, op te zeggen.

  1. Mamoda heeft het recht de overeenkomst met de Klant met onmiddellijke ingang voor de toekomst door middel van een schriftelijke kennisgeving zonder (nadere) voorafgaande ingebrekestelling te ontbinden indien:
  2. a) de Klant zijn bedrijfsvoering geheel of gedeeltelijk staakt of anderszins liquideert en/of zijn bedrijfsactiviteiten zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Mamoda ingrijpend wijzigt of aan een derde overdraagt;
  3. b) aan de Klant (al of niet voorlopig) surseance van betaling wordt verleend of de Klant in staat van faillissement wordt verklaard, de Klant een verzoek tot toepassing van een schuldsaneringsregeling indient of de Klant onder curatele of bewind wordt gesteld.
  4. c) er op een aan de Klant toekomend recht beslag wordt gelegd;
    d) er twee periodieke betalingen niet zijn verricht.
  5. In geval van ontbinding van de overeenkomst zijn alle door de Klant aan Mamoda verschuldigde betalingen onmiddellijk en in hun geheel opeisbaar. Er vindt geen restitutie van eventuele tegoeden plaats.
  6. In geval van ontbinding van de overeenkomst is Mamoda gerechtigd om een evenredig deel, in verhouding tot het voltooide deel van de opdracht, van de overeengekomen geldsom te factureren met een minimum van 50%.

 

  1. Garantie en aansprakelijkheid
  2. Mamoda is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van storingen of defecten bij en/of fouten van, de voor de uitvoering van de opdracht gebruikte plug-ins, applicaties of systemen.
  3. Mamoda is niet aansprakelijk voor schade bij de Klant of aan de Klant verbonden partijen, als gevolg van uitlatingen van derden zowel on- als offline.
  4. Mamoda is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van publicaties van teksten en overig materiaal dat door de Klant is aangeleverd of goedgekeurd.
  5. De Klant heeft slechts recht op garantie en/of remedie als gevolg van een tekortkoming indien dit uitdrukkelijk in de hoofdovereenkomst of deze algemene voorwaarden is aangegeven. De Klant is gehouden elke levering en uitvoering, in fasen of anderszins, zo spoedig mogelijk, doch binnen 24 uur te controleren op conformiteit met betrekking tot kwantiteit en kwaliteit. Wanneer de prestatie niet voldoet aan de overeenkomst waarbij rekening dient te worden gehouden met inspanningsverbintenis zoals onder andere omschreven in artikel 4.1, en er derhalve sprake is van een gebrek, dient de Klant binnen 5 dagen nadat zij dit heeft ontdekt of in redelijkheid had kunnen ontdekken, Mamoda hieromtrent te informeren.
  6. Na de informatieverschaffing als bedoeld in het vorige lid zal Mamoda het gebrek

kosteloos naar redelijkheid herstellen ofwel vervangen. Wanneer geen van de hiervoor

beschreven twee remedies uitkomst biedt om het gebrek effectief te verhelpen, heeft

de Klant het recht de overeenkomst te ontbinden. Het voorgaande geldt zonder dat de Klant recht heeft op enige vergoeding van schade door Mamoda.

  1. Wanneer het gebrek is ontstaan door een fout die aan de Klant is toe te rekenen, de Klant Mamoda omtrent het gebrek te laat heeft geïnformeerd, de Klant de afronding van een fase heeft bevestigd, de Klant toestemming heeft gegeven voor de start van een volgende fase of de Klant het geleverde in gebruik heeft genomen, vervalt ieder recht op herstel, vervanging of eventuele ontbinding zoals beschreven in dit artikel. De bewijslast aangaande de toerekening van de fout ligt bij de Klant.
  2. Tenzij anders overeengekomen biedt Mamoda geen garantie op het functioneren van de website door het doorvoeren van updates.
  3. Iedere garantie of overige aanspraak van de Klant op Mamoda vervalt indien de Klant of anderen in opdracht of met goedkeuring van de Klant wijzigingen hebben aangebracht aan of in de website of de onderliggende server.
  4. Mamoda is gerechtigd de aanvang van de diensten die tot een fase behoren uit te stellen totdat de Klant de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
  5. Het bestaan van een gebrek schort de betalingsverplichting van de Klant niet op.
  6. De Klant heeft nimmer recht op enige remedie indien de Klant onjuist of onzorgvuldig gebruik valt te verwijten of in het geval de Klant zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Mamoda, eigenhandig wijzigingen in het door Mamoda geleverde aanbrengt of doet aanbrengen.
  7. De Klant is zelf verantwoordelijk voor het rechtmatig gebruik van de website, inclusief het gebruik van tekstuele en grafische content en vrijwaart Mamoda van aanspraken van derden als gevolg van het onrechtmatig gebruik van de website en/of de daarop weergegeven content.
  8. Mocht Mamoda onverwijld jegens de Klant aansprakelijk zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot de hoogte waarop de door Mamoda gesloten beroeps- of bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft of (indien een verzekeraar niet tot uitkering overgaat of er geen verzekering is waar aanspraak op kan worden gemaakt) tot het bedrag van het honorarium dat Mamoda voor de werkzaamheden – waaruit de schade is ontstaan – heeft ontvangen vermeerderd met 15%. Bij overeenkomsten die een langere looptijd dan een halfjaar hebben, geldt voorts een beperking van de hier bedoelde aansprakelijkheid tot maximaal het declaratiebedrag over de laatste zes maanden voorafgaand aan de schadeveroorzakende gebeurtenis.
  9. Aansprakelijkheid van Mamoda reikt, behoudens in geval van opzet of bewuste roekeloosheid, niet tot gevolgschade, indirecte schade, immateriële schade, vertragingsschade, zaakschade, verminderde goodwill, gederfde omzet en/of winst, etc.
  10. De Klant vrijwaart Mamoda voor de in verband met de overeenkomst ontstane schade van derden doordat Mamoda heeft gehandeld, waaronder een nalaten begrepen, op basis van de door de Klant te laat verstrekte en/of onjuiste of onvolledige informatie, gegevens en bescheiden.
  11. In alle gevallen is de termijn waarbinnen Mamoda tot vergoeding van schade kan worden aangesproken beperkt tot 12 maanden na de schadeveroorzakende gebeurtenis.

 

  1. Privacy en intellectueel eigendom
  2. Indien Mamoda in opdracht van de Klant cookies plaatst en/of deze uitleest, garandeert de Klant dat Mamoda daartoe bevoegd is op grond van de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder begrepen maar niet beperkt tot Telecommunicatiewet en de AVG. De Klant vrijwaart Mamoda derhalve in en buiten rechte voor iedere aansprakelijkheid/verantwoordelijkheid ter zake.
  3. De Klant is ervan op de hoogte en stemt ermee in dat Mamoda onder haar verantwoordelijkheid (persoons)gegevens van de Klant en derden verwerkt zoals contactgegevens en het gebruik van de website waaronder diens activiteiten op de website, zoals de bezochte pagina’s, de tijd die op verschillende onderdelen van de website wordt doorgebracht, het internetadres van de website waarvandaan de Klant of derde komt en de pagina’s die de Klant of derde heeft bezocht.
  4. De Klant garandeert dat is voldaan aan alle vereisten voor de rechtmatige verwerking van de (persoons)gegevens, op grond van bijvoorbeeld de AVG, die door de Klant of derden worden ingevoerd of verwerkt in de website. Bij de Klant ligt de verantwoordelijkheid voor deze gegevens. De Klant staat er jegens Mamoda voor in dat de gegevens niet onrechtmatig zijn en geen inbreuk maken op rechten van derden. De Klant vrijwaart Mamoda van elke rechtsvordering van derden, uit welke hoofde dan ook, in verband met deze gegevens of de uitvoering van de overeenkomst.
  5. De Klant kan op grond van de wetgeving betreffende de verwerking van persoonsgegevens (zoals de AVG) verplichtingen tegenover derden hebben, zoals de verplichting tot het verstrekken van informatie, evenals het geven van inzage in en het corrigeren en het verwijderen van persoonsgegevens van betrokkenen. De verantwoordelijkheid voor de nakoming van deze verplichtingen rust volledig en uitsluitend bij de Klant. Mamoda zal zoveel als technisch mogelijk is en in redelijkheid van haar kan worden verwacht, medewerking verlenen aan de door de Klant na te komen verplichtingen. De kosten verbonden aan deze medewerking zijn niet in de overeengekomen prijzen en vergoedingen van Mamoda begrepen en komen volledig voor rekening van de Klant.
  6. Mamoda kan alle ontwikkelde en al dan niet gepubliceerde webcontent gebruiken voor eigen publiciteitsdoeleinden.
  7. Het eigendom van door Mamoda verstrekte ideeën, concepten of (proef)-ontwerpen blijft volledig bij Mamoda, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen wordt. In het laatste geval kan Mamoda hiervoor een vergoeding bedingen. Bij gebleken schending van het genoemde eigendom is Mamoda gerechtigd hiervoor een zelf vast te stellen doch redelijke vergoeding in rekening te brengen.
  8. Van het door Mamoda verstrekte materiaal blijven alle rechten aan haar voorbehouden. Niets uit de uitgave(n) mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een duurzame gegevensdrager, geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar worden gemaakt zonder uitdrukkelijk voorafgaand schriftelijke toestemming van Mamoda. Het is niet toegestaan enig materiaal aan derden ter beschikking te stellen.
  9. Het is De Klant bekend dat het intellectueel eigendom inzake de dienstverlening van Mamoda toebehoort aan Mamoda. Het is De Klant zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Mamoda niet toegestaan om enige, al dan niet door Mamoda openbaargemaakte inhoud of andere voortbrengselen van de geest te verveelvoudigen, te openbaren en/of te exploiteren.
  10. Mamoda behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele eigendomswet- en regelgeving. Mamoda heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan haar zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van De Klant ter kennis van derden wordt gebracht.
  1. Domeinnamen
  2. Mamoda is teken- en handelsbevoegd om uit naam van De Klant domeinnamen aan te vragen, te verlengen, over te dragen, op te heffen en domeinnamen en gegevens te wijzigen, indien De Klant daartoe opdracht heeft gegeven. Opdrachten kunnen in deze zin ook tot stand komen door middel van wachtwoord identificatie via internet of telefonische ordering.
  3. Voor de aanvraag en het gebruik van domeinnamen zijn, naast en aanvullend op deze voorwaarden, de dan geldende algemene voorwaarden, procedures en regels van de instanties die domeinnamen registreren van toepassing (voor domeinnamen met een .nl extensie is dit bijvoorbeeld de SIDN). Op aanvraag en gebruik van IP-adressen zijn de dan geldende regels van RIPE NCC (Réseaux IP Européens) van toepassing. Mamoda heeft geen invloed op de door deze instanties gehanteerde regels en procedures en speelt hierin slechts een bemiddelende rol; er komt derhalve uitsluitend een overeenkomst tot stand tussen De Klant en de Registry.
  4. Indien het domicilie adres van Mamoda wordt gebruikt ten behoeve van publieke tenaamstelling van de domeinnaam, zal De Klant als eindgebruiker van de domeinnaam bij verhuizing van de domeinnaam naar een andere hoster, het domicilie laten wijzigen, zodat Mamoda niet meer in verband kan worden gebracht met de betreffende domeinnaam.
  5. De Klant vrijwaart Mamoda van alle aansprakelijkheid voor het niet op tijd of niet juist registreren of verlengen van domeinnamen. De Klant dient zelf te controleren of na bestelling de gewenste diensten of producten naar wens zijn geleverd door Mamoda.
  1. Wijzigingen van de algemene voorwaarden

Mamoda behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten met inachtneming van een termijn van 30 dagen na bekendmaking van de wijziging. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Indien de Klant een wijziging in deze algemene voorwaarden niet wil accepteren, dan dient hij dit voor de datum dat de nieuwe algemene voorwaarden van kracht worden schriftelijk kenbaar te hebben gemaakt.

  1. Forum-, rechtskeuze en overdracht van rechten
    1. Mamoda is bevoegd haar rechten en verplichtingen onder deze overeenkomst aan een derde partij over te dragen. De Klant is slechts bevoegd haar rechten en plichten aan een derde over te dragen met schriftelijke toestemming van Mamoda.
  2. Op deze – en andere tussen partijen gesloten – overeenkomst(en) is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Mocht in de toekomst tussen partijen een verbintenis ontstaan, anders dan voortvloeiend uit een overeenkomst, dan is op die verbintenis tevens Nederlands recht van toepassing.
  3. In het geval dat uit de overeenkomst tussen partijen een geschil voortvloeit, is de rechter in het arrondissement waarin de Mamoda haar (hoofd) vestigingsplaats heeft exclusief bevoegd rechter. In het geval dat tussen partijen een geschil ontstaan omtrent niet-contractuele verbintenissen is tevens de rechter in het arrondissement waarin de gemeente Mamoda haar (hoofd)vestigingsplaats heeft exclusief bevoegd.

 

Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld door Bleijerveld Juridisch advies www.bleijerveldjuridischadvies.nl

Binnenkort helemaal vernieuwd

Momenteel werken we hard aan onze gloednieuwe website. Deze tijdelijke pagina geeft je alvast een voorproefje van de vernieuwde stijl van Mamoda. Binnenkort ontdek je hier de volledige ervaring!